Araştırmacılar, dünyanın en büyük bitkisinin keşfedildiğini söylüyor

Batı Avustralya Üniversitesi ve Flinders Üniversitesi’nden araştırmacılar, dünyanın en büyük bitkisinin keşfedildiğini söylüyor. “Eski ve inanılmaz derecede esnek bir deniz otu” olan bitki, 111.847 mil uzanıyor ve en az 4.500 yaşında. bir haber bülteni.

Bitki, araştırmacıların deniz otu restorasyonu için hangi bitkilerin toplanması gerektiğini belirlemeye çalışırken Batı Avustralya’daki Shark Bay’de keşfedildi.

UWA Oceans Enstitüsü’nden Elizabeth Sinclair, “Deniz otu çayırlarında kaç farklı bitkinin büyüdüğü soruluyor ve bu sefer buna cevap vermek için genetik araçlar kullandık” dedi. çalışma ve UWA Biyolojik Bilimler Okulu’nda profesör.

deniz çayırı kartı-944x522-copy.jpg
Deniz otu Posidonia australis.

UWA aracılığıyla Rachel Austin

Araştırmacılar, Shark Körfezi boyunca deniz otu filizlerini örneklediler ve sürgünlerin hepsinin birden fazla değil, sadece bir bitkiden geldiğini fark ettiler. “Cevap bizi şaşırttı – sadece bir tane vardı!” UWA öğrenci araştırmacısı Jane Edgeloe, çalışmanın baş yazarı dedi. “Bu kadar, Shark Bay’de sadece bir bitki 180 km’yi (111 mil) genişleterek onu dünyadaki bilinen en büyük bitki haline getirdi.”

Sualtı çayırının tek bir fideden genişlemiş gibi göründüğünü söyledi.

Sinclair, bitkinin bir poliploid olması bakımından benzersiz olduğunu, yani fidenin normal %50’yi paylaşmak yerine her bir ebeveynden gelen genomun %100’ünü içerdiğini söyledi.

Sinclair, “Başarılı çiçeklenme ve tohum üretimi olmasa bile, gerçekten esnek görünüyor, çok çeşitli sıcaklıklar ve tuzluluklar artı aşırı yüksek ışık koşulları yaşıyor, bu da birlikte çoğu bitki için tipik olarak oldukça stresli olacak.” Dedi.

Araştırmacılar, bu bitkinin bu tür değişken koşullar altında nasıl hayatta kaldığını ve büyüdüğünü anlamak için Shark Bay’de deneyler yapıyorlar.

Kaynak : https://www.cbsnews.com/news/worlds-largest-plant-shark-bay-seagrass-university-western-australia/