İyi Niyetli Yasalar Bile Bizi Yanlış Sağlayıcı Dizinlerinden Koruyamaz


Sağlık sigortanız varsa, sağlık planınızın ağında uygun bir doktor veya akıl sağlığı pratisyeni bulmaya çalışırken bir noktada tamamen bıkmış olabilirsiniz.

Şöyle devam eder: Planınızın dizininde birden fazla sağlayıcı bulursunuz ve onları ararsınız. Hepsi. Ne yazık ki, sayı yanlış; veya doktor taşınmış, emekli olmuş veya yeni hasta kabul etmiyor; ya da bir sonraki uygun randevuya üç ay kaldı. Veya belki de sağlayıcı ağınızda değildir.

Daha doğru sağlık planı dizinleri gerektiren bir dizi eyalet ve federal düzenlemeye rağmen, yine de çok sayıda hata içerebilirler ve çoğu zaman çıldırtıcı bir şekilde modası geçmişlerdir.

Kusurlu dizinler yalnızca bakım alma yeteneğimizi engellemekle kalmaz, aynı zamanda sağlık sigortacılarının zamanında bakım sağlama gerekliliklerini yerine getirmediğinin de sinyalini verir – düzenleyicilere öyle olduklarını söyleseler bile.

Daha da kötüsü, hatalı rehber bilgilerine güvenen hastalar, doktorların veya hastanelerin ağlarının dışında olduğu ortaya çıkan şişirilmiş faturalarla karşı karşıya kalabilir.

2016 yılında California yasayı yürürlüğe koydu sağlayıcı dizinlerinin doğruluğunu düzenlemek için. Devlet, uzun süredir devam eden sorunları çözmeye çalışıyordu. utanç verici fiyasko 2014’te, Uygun Bakım Yasası’nın yürürlüğe girmesinden sonra devletin oluşturduğu sigorta piyasası Covered California, ilk yılında hatayla dolu rehberini çekmek zorunda kaldığında.

Ayrıca 2016 yılında, Federal Medicare & Medicaid Services Merkezleri, daha doğru dizinler Federal ACA pazarında satılan Medicare Advantage sağlık planları ve politikaları için. ve federal Sürpriz Yasaklama YasasıBu yıl yürürlüğe giren , benzer kuralları işveren bazlı ve bireysel sağlık planlarına da genişletiyor.

Kaliforniya yasaları ve federal Sürprizlere Hayır Yasası, sağlayıcı dizinlerindeki bilgilere güvenen ve sonunda kendi ağlarının dışında farkında olmadan doktorları gören hastaların, bir ağ içi sağlayıcı için ödediklerinden daha fazlasını ödemeleri gerekmemesini şart koşar.

Ne yazık ki, yanlış dizinler sağlık sistemimizi rahatsız etmeye devam ediyor.

A Haziran ayında yayınlanan çalışma Journal of Health Politics, Policy and Law dergisinde, Kaliforniya Yönetilen Sağlık Bakımı Departmanından alınan verilerin dizin doğruluğu ve bakıma zamanında erişimle ilgili verileri analiz edildi. En iyi durumda, doktorların sadece %54’ünün bir rehberde listelenmesiyle, tüketicilerin acil durumlarda zamanında randevu alabildiğini buldu. En kötü durumda: %28. Genel bakım randevuları için en iyi durum %64 ve en kötü durum %35 idi.

Yazarların yazdığı önemli bir çıkarım, “ilerici ve tüketici yanlısı mevzuat ve düzenlemelerin bile tüketiciler için önemli bir koruma sağlamada etkili bir şekilde başarısız olduğu”dur.

Çok az insan bunu Dan O’Neill’den daha iyi bilir. San Francisco sağlık hizmetleri yöneticisi, sağlık planı rehberinde listelenen yerel birinci basamak doktorlarını büyük bir ulusal taşıyıcı aracılığıyla aradı ve randevu alamadı. Konuştuğu hiç kimse ona şehrin önde gelen sağlık sistemlerinden biri olan UCSF Health’in ağında olup olmadığını söyleyemedi.

O’Neill, “Bu sorunu çözmek için yaklaşık bir hafta harcadım ve sonunda acil bakıma gitmek için 75 dolarlık ek ödemeyi bırakmak zorunda kaldım çünkü tek seçenek buydu,” diyor. “Artık ana UCSF binalarından yedi veya sekiz dakikalık bir yürüyüş mesafesinde yaşıyorum ve bugüne kadar, ağımda olup olmadıkları hakkında hiçbir fikrim yok, bu çılgınca çünkü bunu profesyonelce yapıyorum.”

Tüketici sağlığı savunucuları, sigortacıların dizin doğruluğunu ciddiye almadıklarını söylüyor. Sacramento merkezli Health Access California’nın lobicisi Beth Capell, “Milyonlarca kayıtlı ve yüz milyonlarca rezervli sağlık planlarımız var” diyor. “Bu insanlar, bunun bir öncelik olduğunu düşündüklerinde bunu yapacak kaynaklara sahipler.”

Endüstri analistleri ve akademik araştırmacılar, bunun bundan daha karmaşık olduğunu söylüyor.

Sağlık planları yüz binlerce sağlayıcı ile sözleşme yapar ve güncellemeleri göndermeleri için sürekli olarak onları takip etmelidir. Hala aynı pratikteler mi? Aynı adreste mi? Yeni hasta kabul ediyor musunuz?

Doktorlar ve diğer uygulayıcılar için, bu tür anketlere – bazen düzinelerce sağlık planından – yanıt vermek, yapılacaklar listesinin en başında yer almaz. Sigortacılar tipik olarak, her biri, hangisinin içinde olduklarını her zaman bilemeyen, farklı sağlayıcılar grubuna sahip birden fazla sağlık planı sunar.

Kanun, sigortacılara, sağlayıcıları yanıt vermeye ikna etmek için bir miktar kaldıraç sağlıyor ve tüm bir endüstri, sağlayıcı güncellemelerini merkezi bir portal aracılığıyla toplama ve bilgileri sağlık planlarına satma konusunda ortaya çıktı. Bununla birlikte, yanlışlık sorunu devam etmektedir. Sağlık planları ve sağlayıcıları genellikle birbirleriyle iletişim kurmayan eski veri sistemlerine sahiptir.

Texas A&M Üniversitesi Halk Sağlığı Okulu’nda doçent olan ve dizin doğruluğu ve zamanında erişimle ilgili çalışmanın ortak yazarı Simon Haeder, sağlık planı dizinlerinde önemli bir iyileştirmenin “daha ​​fazla bağlantı ve birlikte çalışabilirlik” gerektireceğini söylüyor.

O gün gelene kadar kendi başının çaresine bakman gerekecek. Sağlık planınızın sağlayıcı dizinini kullanırken gayretli olun. İlk durağınız olarak veya bir arkadaşınızın önerdiği bir doktorun ağınızda olup olmadığını kontrol etmek için kullanmalısınız.

Ziyaret ettiğiniz doktor sağlık planınızın rehberinde listelenmişse, ağ dışı ücretlerden ücret alınamayacağını söyleyen yasaları hatırlıyor musunuz? Bunun böyle olduğunu kanıtlamanız gerekecek. Bu nedenle, sağlayıcının adını gösteren dizinin ekran görüntüsünü alın ve kaydedin. Ardından, tekrar kontrol etmek için doktorun ofisini arayın. Not alın ve konuştuğunuz kişinin adını alın. Bir tutarsızlık varsa, sağlık planınızı da arayın.

Yanlış bir giriş bulursanız, bunu sağlık planınıza bildirin. Kaliforniya yasaları, tüketicilerin bunu yapması için talimatlar sağlama planlarını gerektirir. Ticari bir sağlık planındaysanız, politikanız büyük olasılıkla Yönetilen Sağlık Hizmetleri Departmanı tarafından düzenlenir. Departman (888-466-2219 veya www.healthhelp.ca.gov). Sözcü Rachel Arrezola, Kaliforniya’nın sağlayıcı dizinleriyle ilgili yasasının yürürlüğe girmesinden bu yana, bakanlığın 279 şikayetin çözülmesine yardımcı olduğunu söyledi.

Planınızın farklı bir düzenleyicisi varsa, departman sizi doğru yöne yönlendirebilir.

Federal olarak düzenlenmiş bir işveren veya sendika planındaki yaklaşık 6 milyon Kaliforniyalıdan biriyseniz ve sağlık planı rehberinizde listelenen bir doktordan büyük bir şebeke dışı fatura alırsanız, ofis seti aracılığıyla itirazda bulunabilirsiniz. bu amaç için (800-985-3059 veya www.cms.gov/nosurprises).

Sonuç olarak, sağlayıcı dizinlerinin doğruluğunu iyileştirme çabaları, sağlık hizmetleri fiyatlarında daha fazla şeffaflık ve hasta kayıtlarına daha kolay erişim için daha geniş bir çabanın parçasıdır. Bütün bunlar daha açık bir bilgi otoyolu gerektirecek.

Bu hikaye yayınlayan KHN tarafından üretildi. Kaliforniya Sağlık Hattıeditoryal olarak bağımsız bir hizmet olan Kaliforniya Sağlık Vakfı.

KHN (Kaiser Health News), sağlık sorunları hakkında derinlemesine gazetecilik üreten ulusal bir haber odasıdır. Politika Analizi ve Yoklama ile birlikte KHN, şu anda üç ana işletim programından biridir. KFF (Kaiser Aile Vakfı). KFF, ulusa sağlık sorunları hakkında bilgi sağlayan, kar amacı gütmeyen bir kuruluştur.

İÇERİĞİMİZİ KULLAN

Bu hikaye ücretsiz olarak yeniden yayınlanabilir (detaylar).


Kaynak : https://khn.org/news/article/california-inaccurate-insurance-health-care-provider-directories/

SMM Panel Viski Fiyatları Geçici Mail pdf indir pdf kitap indir ilahi sözleri 1984 pdf türkçe pdf minecraft premium satın al ilahi sözleri Selçuk Sport Apk İndir