Sigarayı Bırakırsanız Kalbinize Nasıl Yardımcı Olabilirsiniz?


Sigarayı bırakmak kalbiniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biridir. Sadece genel sağlığınızı iyileştirmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda uzun vadede size para kazandırabilir. İşte sigarayı bırakırsanız kalbinize yardım etmenin beş yolu.

Sigarayı bırakmaya çalışıyorsanız, kalp sağlığınızı aklınızda tutmanız önemlidir. Sigara içmek, kalp hastalığı da dahil olmak üzere çeşitli sağlık sorunlarıyla bağlantılıdır. Sigarayı bırakmak kardiyovasküler sağlığınızı iyileştirebilir kalp krizi, felç ve diğer ciddi durumlar riskinizi azaltarak. Sigarayı bırakırsanız kalbinize yardımcı olmanın bazı yolları şunlardır:

  1. Yeterince egzersiz yaptığınızdan emin olun. Egzersizin kalp krizi ve felç riskinizi azaltmak da dahil olmak üzere kardiyovasküler sağlığınızı çeşitli şekillerde iyileştirdiği gösterilmiştir. Günde 30 dakika orta düzeyde egzersiz bile faydalı olabilir.
  2. Yüksek tansiyonunuz veya şeker hastalığınız varsa sigarayı bırakın. Sigara içmek özellikle yüksek tansiyon veya şeker hastalığı olan kişiler için tehlikelidir çünkü bu durumların ortaya çıkma riskini daha da artırır. Bu koşullardan herhangi birine sahipseniz, sigarayı bırakmak sağlığınız için çok önemlidir.
  3. Ailenizde kalp hastalığı veya felç öyküsü varsa sigarayı bırakın. Ailenizde kalp hastalığı veya felç öyküsü varsa, bu rahatsızlıkları kendiniz geliştirme riskinizi azaltmak için sigarayı mümkün olan en kısa sürede bırakmanız önemlidir.
  4. Hafif eforla göğüs ağrısı veya nefes darlığı yaşarsanız sigarayı bırakın. eğer deneyimlersen

Sigarayı Bırakmak Kalbinize Nasıl Yardımcı Olabilir?

Sigarayı bırakmak kalbinize birçok yönden yardımcı olabilir. Her şeyden önce, sigarayı bırakmak kalp hastalığı riskinizi yüzde 70’e kadar azaltabilir. Sigarayı bırakmak ayrıca inme riskinizi önemli ölçüde azaltır, ayrıca kalbe ve beyne giden kan akışınızı iyileştirebilir. Ayrıca, sigarayı bırakmak, her ikisi de kalp hastalığı ile bağlantılı olan daha düşük kaygı ve depresyon seviyeleri ile bağlantılıdır. Kısacası, sigarayı bırakmak kalbiniz için o kadar iyi ki, faydalarını abartmak zor.

Yani sigarayı bırakmayı düşünüyorsanız, beklemeyin – bugün başlayın!

İyilik İçin Sigarayı Nasıl Bırakırsınız?

Sigarayı bırakmayı düşünüyorsanız, süreci olabildiğince sorunsuz hale getirmenize yardımcı olacak bazı ipuçları burada.

  1. Doktorunuzla konuşun. Sigarayı bırakmak vücudunuz ve sağlığınız için büyük bir değişiklik olabilir ve başlamadan önce bir doktora danışmanız önemlidir. Bırakmanın en iyi yolunu bulmanıza yardımcı olabilirler ve ayrıca yol boyunca destek sağlayabilirler.
  2. Gerçekçi hedefler belirleyin. Bırakmanın ilk aşamalarında kendinizden çok fazla şey bekleyerek kendinizi başarısızlığa hazırlamamak önemlidir. Soğuk hindiyi bırakmaya çalışmak yerine haftada bir gün sigarayı azaltmak veya bırakmak gibi daha küçük hedefleri hedefleyerek başlayın. Ve tam hedefinize hemen ulaşmasanız bile, bunun yine de bir kazanç olduğunu unutmayın – ileriye doğru atılan her adım ilerlemedir!
  3. Bir plana sadık kalın. Sigarayı bırakmanın en büyük zorluklarından biri yolda kalmaktır – hayatınızda küçük değişiklikler yapmaya başladığınızda, rotadan çıkmak kolaydır. Bırakmayı kolaylaştırmak için, Bırakma Yolculuğunuzun her aşaması için bir planınız olduğundan emin olun – bırakma öncesi adımlardan (gerçekçi hedefler belirlemek gibi)

Sigarayı Bırakmanın Sağlığa Faydaları

Sigarayı bırakmayı düşünüyorsanız, göz önünde bulundurmanız gereken birçok sağlık yararı vardır. İşte sadece birkaçı:

  1. Sigarayı bırakmak kardiyovasküler sağlığınızı iyileştirebilir. Sigara içmek kalp hastalığı, felç ve diğer kardiyovasküler rahatsızlık riskinde artış ile bağlantılıdır. Sigarayı bırakmak bu riski önemli ölçüde azaltabilir.
  2. sigarayı bırakmak kuru balmumu solunum sağlığınızı iyileştirebilir. Sigara içmek akciğer kanserinin önde gelen nedenidir ve sigarayı bırakmak bu ölümcül hastalığı önlemeye yardımcı olabilir. Sigarayı bırakmak aynı zamanda nefes alma kapasitenizi ve nefes alma alışkanlıklarınızı iyileştirmeye yardımcı olur, bu da astım gibi kronik solunum rahatsızlıkları riskinin azalmasına yol açabilir.
  3. Sigarayı bırakmak ömrünüzü 20 yıla kadar uzatabilir. The Lancet’te yayınlanan bir araştırma, sigarayı bırakanların, sigara içmeye devam edenlerden daha uzun yaşadığını gösterdi. Bu artan yaşam süresi, kısmen kalp hastalığı ve kanser gibi önemli sağlık durumlarının riskinin azalmasına bağlı olabilir.
  4. Sigarayı bırakmak, depresyon ve anksiyete gibi ciddi zihinsel sağlık sorunları geliştirme riskinizi azaltabilir. Sigara içmek, bu koşulları geliştirme riskiyle ilişkilidir ve sigarayı bırakmak bu riski önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olabilir.

Sigarayı Bırakmak İçin İpuçları

Sigarayı bırakmayı düşünüyorsanız, kalbinize yardımcı olmak için yapabileceğiniz birkaç şey var. İşte altı ipucu:

  1. Bir destek sisteminiz olduğundan emin olun. Sigarayı bırakmak olduğu gibi yeterince zor, bu yüzden yalnız yapmayın. Sizinle ilerlemeniz hakkında konuşabilecek ve yol boyunca sizi cesaretlendirebilecek birini bulun.
  2. Yeterli uyku almak. Yeterince uyku almamak, sigara içme isteğini artırabileceğinden, sigarayı bırakmayı gerçekten zorlaştırabilir. Her gece en az yedi saat uyumaya çalışın.
  3. Düzenli egzersiz. Egzersizin, sigara içenlerde kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabilecek kardiyovasküler sağlığı iyileştirdiği gösterilmiştir. İyi bir egzersiz planı, yürüyüş veya bisiklete binme gibi günlük 30 dakikalık aerobik aktiviteyi ve haftada beş gün direnç antrenmanı (halter) içerir.
  4. Sigarayı bırakmanın ilk haftalarında nikotin replasmanlarından kaçının. Nikotin replasmanları (yamalar veya sakız gibi) insanların nikotinlerini kademeli olarak bırakmalarına yardımcı olur, ancak bunlar nikotin içerir ve ilk kez bırakmaya çalışan sigara içenlerin nüksetme riskini artırabilir. Herhangi bir nikotin yerine koyma ürünü kullanmadan önce sigarayı bıraktıktan sonra en az iki hafta bekleyin.
  5. aldığınızdan emin olun

Ayrıca Okuyun: Şekeri Sigara İçermiş Gibi Tedavi Etmenin Zamanı Mı?

Nikotin Çekilmeden Acı Çekmeden Sigarayı Bırakma

Sigarayı bırakmayı düşünüyorsanız, öncelikle bilmeniz gereken birkaç şey var. Neyse ki, nikotin yoksunluğu çekmeden sigarayı bırakmak mümkündür, ancak biraz hazırlık ve çaba gerektirir. Süreci olabildiğince sorunsuz hale getirmeye yardımcı olacak bazı ipuçları:

  1. Yeterli desteğiniz olduğundan emin olun. Sigarayı bırakmak istiyorsanız, sevdiklerinizin desteğini almanız önemlidir. Onlardan cesaretlendirmelerini isteyin ve yolda kalmalarına yardımcı olun.
  2. Organize olun. Düzenli bir plana sahip olmak, bırakmayı kolaylaştıracaktır. Her gün hedeflerinizi ve ilerlemenizi yazın ve ilerlemenizi takip etmek için yanınızda bir planlayıcı bulundurun.
  3. Bir destek grubu bulun. Bir destek grubuna katılmak, herhangi bir nikotin yoksunluk semptomunun üstesinden gelmede çok yardımcı olabilir. Bırakmaya çalışan diğer insanlarla da konuşun ve bunu daha önce yaşamış olanlardan tavsiye alın.
  4. Sakız veya yamalar gibi nikotin ikamelerinden kaçının. Bu değiştirmeler, sisteminizde sabit bir nikotin seviyesi sağladıkları için nüksetme şansınızı artırabilir. Bunun yerine, zamanla kademeli olarak azalan daha düşük nikotin seviyeleri içeren nikotin replasman tedavisi (NRT) ürünlerini kullanmayı deneyin.

Sorumluluk Reddi: Bu yayınlarda yer alan ifadeler, görüşler ve veriler, Credihealth ve editör(ler)e değil, yalnızca bireysel yazarlara ve katkıda bulunanlara aittir.

+91 8010-994-994 numaralı telefonu arayın ve aşağıdaki bilgiler için Credihealth Medical Experts ile görüşün. BEDAVA. Doğru uzman doktor ve kliniği seçme konusunda yardım alın, çeşitli merkezlerden tedavi maliyetlerini ve zamanında tıbbi güncellemeleri karşılaştırın

Sigarayı Bırakırsanız Kalbinize Nasıl Yardımcı Olabilirsiniz?


Kaynak : https://www.credihealth.com/blog/how-you-can-help-your-heart-if-you-quit-smoking/

SMM Panel Viski Fiyatları Geçici Mail pdf indir pdf kitap indir ilahi sözleri 1984 pdf türkçe pdf minecraft premium satın al ilahi sözleri Selçuk Sport Apk İndir