Nestle fiyatları artırsa da satışlarının arttığını bildirdi


VEVEY, İsviçre — Purina evcil hayvan mamalarından KitKat şekerlemelerine ve Gerber bebek mamalarına kadar her şeyi yapan küresel gıda devi Nestle, dünya genelinde enflasyon yükselirken fiyatları %6,5 oranında artırmasına rağmen yılın ilk yarısında daha yüksek satışlar bildirdi.

İsviçreli şirket Perşembe günü yaptığı açıklamada, rapor edilen toplam satışların geçen yılın aynı dönemine göre %9,2 artarak 45,6 milyar İsviçre Frangı’na (47,53 milyar $) ulaştığını söyledi. Ancak Nestle’ye göre net kar, vergiler gibi tek seferlik harcamalar nedeniyle %11,7 azalarak 5,2 milyar İsviçre Frangı’na (5,42 milyar $) geriledi.

Purina, en büyük satış sürücüsüydü, ancak şirket, KitKat ve diğer ikramlar, Perrier ve S. Pellegrino gibi su markaları ve vejetaryen ve bitki bazlı yiyeceklerin hepsinin çift haneli oranlarda büyüdüğünü söyledi.

Bu yıl Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bir kıtlığın ardından bebek maması için güçlü bir büyüme gördü. En büyük formül tedarikçilerinden biri olan Nestle, ülkenin en büyük yerel üretim tesisinin güvenlik endişeleri nedeniyle Şubat ayında kapanmasının ardından ABD ithalatını artırdı.

CEO Mark Schneider, şirketin “benzeri görülmemiş enflasyonist baskıların ve tedarik zinciri kısıtlamalarının etkisini sınırladığını” söyledi ve misyonunu sürdürürken “dünya çapında artan gıda güvensizliğine ve artan iklim endişelerine” işaret etti.

Bir haber bülteninde, “Sizin için iyi ve gezegen için iyi, şirketimizin kısa vadeli önemli zorluklar karşısında bile sarsılmaz bir şekilde izlediği iki temel stratejik sütundur” dedi.

Nestle, yükselen enflasyonun insanların harcama gücünü etkilediğini belirterek, dünyanın farklı yerlerinde ürünlerini ücretlere dayalı olarak uygun fiyatta tutmak için çalıştığını ve beslenme eğitimine ve yerel ihtiyaçlara göre ürünlerdeki besin maddelerini artırmaya odaklandığını söyledi.

Ancak Nestle, Birleşik Krallık’ta Nescafe Azera Americano kahve kutularını 100 gramdan 90 grama indirerek ancak aynı fiyatı alarak “shrinkflasyon”a da yöneldi.

Şirket, ülke Ukrayna’yı işgal ettikten sonra Rusya’daki satışları nedeniyle eleştirilere maruz kalmıştı. Daha önce KitKat, Nesquik milkshake tozu ve diğer markaları çekeceğini, ancak ilaçlar ve bebek maması gibi temel malzemeleri sağlamaya devam edeceğini söyledi.

Nestle, tüm yıl için satışların %7’den %8’e çıkmasını bekliyor.


Kaynak : https://abcnews.go.com/International/wireStory/nestle-reports-higher-sales-raises-prices-87543347

SMM Panel Viski Fiyatları Geçici Mail pdf indir pdf kitap indir ilahi sözleri 1984 pdf türkçe pdf minecraft premium satın al ilahi sözleri Selçuk Sport Apk İndir