Stres ve kaygı cildinizi etkileyebilir mi?


Son zamanlarda stresli hissediyor musun? Belki biraz fazla stresli? Cildiniz sizi uyarmaya çalışıyor olabilir.

Vücudunuzun en büyük, en görünür organı olan cilt, genel sağlığınız hakkında sürekli ipuçları bırakır. Ve cilt sorunlarının en yaygın nedenlerinden biri strestir. Stres seviyeniz bazı cilt koşullarınızı daha da kötüleştiriyor olabilir.

Ne yapabilirsin? Stresle ilgili bazı yaygın cilt sorunlarından, stresi azaltmanın yollarından ve ne zaman doktora görünmeniz gerektiğinden bahsedelim.

Cilt sorunlarınızı anlamak: Cildi ne oluşturur?

Cilt, ısıya, ışığa, yaralanmaya ve enfeksiyona karşı ilk savunma hattınız olarak işlev gören protein, yağ ve suyun bir kombinasyonudur. Vücut ısısını düzenler, D vitamini üretir ve mikropların ve bakterilerin vücudunuza girmesini engeller. Derinin kendisi üç katmandan oluşur: epidermis (üst katman), dermis (orta katman) ve hipodermis (alt veya yağlı katman).

epidermis

Epidermisin, muhtemelen en aşina olduğun cilt tabakasıdır – hissedebildiğin ve görebildiğin en dış tabakadır. Epidermis, cildinizi oluşturmak için birbirine yapışan keratin ve diğer proteinlerden oluşur ve her gün kaybettiklerinizin yerine yeni cilt hücreleri yapar. Bu tabaka aynı zamanda cilde rengini veren pigment olan melanini de içerir.

dermis

Cildin bu orta tabakası, cildinizin kalınlığının %90’ını oluşturur. Dermis olarak bilinen, cilt hücrelerini güçlendiren kolajen ve cildi esnek tutan elastin içerir. Ayrıca saç köklerinizi, kan damarlarınızı, sinir reseptörlerinizi, yağ ve ter bezlerinizi de içerir.

hipodermis

Derinin alt tabakası olan hipodermis, çoğunlukla yağ hücreleri ve kolajenden oluşur. Sıcaklığı düzenlemeye yardımcı olur, organlarınızı korur ve cildinizi kaslara ve kemiğe bağlayan bağ dokusunu barındırır.

Stres cildinizi etkileyebilir mi?

Kesinlikle, stres cildinizi ummadığınız şekillerde etkileyebilir. Ama neden? Aslında sana ne yapıyor? Basitten başlayalım: Stres, vücudunuzun zorluklara veya baskıya verdiği tepkidir ve hem duygusal hem de fiziksel bir tepki üretebilir. İş yerinde sıkı bir son teslim tarihine yaklaşıyor musunuz? Stres. Okulda büyük bir sınava mı giriyorsun? Stres.

Ve inanın ya da inanmayın, stres her zaman kötü değildir. Biyolojik bir işleve hizmet eder – “savaş ya da kaç” düşünün. Stres, beyninizden vücudunuza bir adrenalin ve kortizol akışı gönderir, bu da kalp atış hızınızı artırabilir ve organlarınıza daha fazla kan akmasına neden olabilir. Ancak günlük yaşamda çok fazla stres yaşamaya başladığımızda sağlığımız bir darbe alabilir.

Aslında araştırmalar, hafif stresin bile cildinizin sağlığını tehlikeye atabileceğini ve çeşitli koşullara hem neden hem de bunları şiddetlendirebileceğini gösteriyor. Bu kimyasal tepki, cildinizi yalnızca daha reaktif hale getirmekle kalmaz, aynı zamanda cilt sorunlarının iyileşmesini de zorlaştırabilir.

Stres ve kaygının neden olduğu cilt koşulları

Anksiyete, cildiniz söz konusu olduğunda, stres döküntüleri (kurdeşen) ve aşırı terleme gibi birçok soruna neden olabilir. Bu koşullar rahatsız edici, bazen kaşıntılı veya ağrılı olabilir ve hatta kendiniz hakkında nasıl hissettiğinizi etkileyebilir. İşte bunların neden olabileceği ve neler yapabileceğiniz hakkında bilmeniz gerekenler.

Stres döküntüleri nasıl tedavi edilir (stres kovanları)

Stresli olduğunuzda, vücudunuz alerji kimyasalı olarak da bilinen bir histamin seli üretir. Bu, cildinizin alerjik bir reaksiyon yaşıyormuş gibi tepki vermesine ve kurdeşenlerden oluşan bir stres döküntüsüne neden olabilir.

Ancak bunları normal kovanlardan farklı kılan nedir ve stres kovanları neye benzer? Bu kabarık şişlikler (ve bazen büyük kenarlar) ciltte hem küçük hem de büyük yamalar halinde görünebilir ve genellikle kaşınır veya yanar. Stresle ilgili kurdeşen, tipik olarak yaşamı tehdit eden bir şeyin işareti değildir ve nefes alma yeteneğinizi engellememelidir.

Ancak iyi haber şu ki, stres döküntüleri, bazen hemen veya birkaç kurdeşen sonrasında, kendi kendine kaybolma eğilimindedir. Sadece kovanlarınızın aslında alerjiden kaynaklanmadığından emin olun. Kovanlarınızın alerjik bir reaksiyon olduğundan şüpheleniyorsanız, doktorunuzla bağlantı kurmanın zamanı geldi.

Strese bağlı kronik terleme

Birçoğumuz oradaydık, değil mi? Gergin veya endişeli olursunuz ve bir sonraki bildiğiniz şey, bir fırtına terlersiniz. Aslında bu gerçekten normal bir biyolojik tepki. Duygu kaynaklı ter, kafa derinizde, kasıklarınızda ve koltuk altlarınızda bulunan apokrin bezlerinden oluşturulur ve atılır. Ve bu tür ter, egzersiz yaparken üreteceğinizden daha yoğun ve yağlıdır. Stresi azaltmayı öğrenmek elbette yardımcı olacaktır, ancak bu arada daha rahat hissetmek istiyorsanız, nefes alabilen giysiler giydiğinizden emin olun ve cildinizin etkilenen bölgelerini mümkün olduğunca iyi havalandırın. Ter, enfeksiyona yol açabilecek bakteriler için üreme alanı olabileceğinden, terlemeyi önleyici ve düzenli duş almak da önemlidir.

Stresin daha da kötüleştirebileceği cilt koşulları

Stresin her tür cilt sorununa neden olmayabileceğini, ancak yatkın olduğunuz veya halihazırda uğraştığınız sorunları kesinlikle daha da kötüleştirebileceğini unutmamak önemlidir. Çok fazla stres otoimmün sorunları tetikleyebilir ve aşağıdaki gibi durumlar için alevlenmelere yol açabilir:

  • Sedef hastalığı
  • Gül hastalığı
  • egzama
  • alopesi
  • vitiligo

Stres kırılmaları ve kortizol

Dünya nüfusunun %9’undan fazlasının sivilce ile mücadele ettiği tahmin edilmektedir. Gençlerde ve genç yetişkinlerde en yaygın olanı olsa da, yetişkin akne oranları artıyor. Bununla birlikte, ara sıra stres kırılmasından muzdarip olmak için klinik sivilceye sahip olmanız gerekmez.

Uzun bir süre boyunca tıp uzmanları stres ve akne arasındaki ilişkiyi kesin olarak belirleyemediler. Ancak son on yılda yapılan araştırmalar, uzun süre endişeli veya stresli olduğunuzda vücudun daha fazla kortizol salgıladığını gösteriyor. Bu, yağ üretimini artırabilir ve akneye neden olabilir. Hormonlarınız ve iltihaplanma seviyeleriniz de katkıda bulunabilir – her ikisi de stres seviyelerinden etkilenir.

Cildinizi stres döküntülerinden ve diğer sorunlardan nasıl korursunuz?

Cildinizin neden strese tepki verdiğini bilmek, gerçekten stresli olduğunuz gerçeğini değiştirmez. Ancak sağlıklı alışkanlıklar, stres düzeylerini ve strese bağlı cilt koşullarını yönetmek açısından uzun bir yol kat edebilir. İşte deneyebileceğiniz birkaç şey.

Yeterince uyuduğunuzdan emin olun

Biliyoruz, biliyoruz – muhtemelen bunu her zaman duyuyorsunuz, ancak bunun için iyi bir sebep var. Uyku, genel sağlığın kritik bir bileşenidir ve özellikle stres seviyeleriniz için önemlidir. Göre Amerika Psikoloji Derneği, daha düşük stres seviyeleri rapor edenler, daha yüksek stres seviyeleri rapor edenlerden daha fazla uyku alma eğilimindedir. Her gece 7-9 saat arası bir uykuyu hedefleyin ve sakinleştirici, güvenilir bir yatma zamanı rutini oluşturduğunuzdan emin olun.

Anti-inflamatuar bir diyet benimseyin

Daha önce de belirttiğimiz gibi stres kortizol üretimini artırabilir. Çok fazla kortizol, cilt sorunlarına büyük katkıda bulunan iltihaplanmaya neden olabilir. Ancak iyi haber şu ki, sağlıklı bir diyetle kortizol seviyenizi düşürmeye yardımcı olabilirsiniz. Balık, kepekli tahıllar, meyve ve sebzeler ve sağlıklı yağlar gibi B vitamini, magnezyum ve yağ asitleri açısından zengin anti-inflamatuar gıdalara daha fazla odaklanın.

İşlenmiş gıdaların, özellikle şeker veya tuz oranı yüksek gıdaların düzenli tüketiminden kaçının – rafine edilmemiş gıdalar bilinen enflamasyon tetikleyicileridir. Ayrıca bol su içmeyi de unutmayın. Dehidrasyon strese neden olabilir ve bunun tersi de geçerlidir. Her gün vücut ağırlığınızın üçte birini ons olarak içmeyi hedefleyin – bu nedenle 150 pound ağırlığındaysanız günde 50 ons su içmeyi deneyin.

İyi hissettiren şekillerde hareket edin

Düzenli egzersiz, çevredeki en iyi stres avcılarından biridir. Kortizol ve adrenalin gibi stres hormonu seviyelerini düşürebilir ve endorfinlerinizi uyarabilir. Egzersiz, enerji seviyelerini arttırır ve size kafanızdan çıkıp vücudunuza girme şansı verir – başka bir deyişle, farkındalık.

Sık sık kalkıp hareket eden biri değilseniz, yavaş başlamanın sorun olmadığını unutmayın. Kuvvet antrenmanı veya aerobik gibi daha organize hareket yöntemlerine bakmadan önce yürümek gibi düşük etkili bir şeyle başlayabilirsiniz.

Akıl sağlığınıza öncelik verin

Stres, zihinsel sağlığınız üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir. Bu tamamen normal ve kesinlikle yalnız değilsin. Eğer mücadele ediyorsan, biraz yardıma ihtiyacın olabilir. Hem çevrimiçi olarak hem de sağlık hizmeti sağlayıcınız aracılığıyla kullanabileceğiniz tonlarca zihinsel sağlık kaynağı vardır. Harika bir ilk adım, birinci basamak doktorunuzla temasa geçmektir – sonraki adımları ve sizin için en iyi olanı belirlemenize yardımcı olacaklardır.

Stres yönetimi teknikleri ile deney yapın

Unutmayın, stresten kaçınamayabilirsiniz, ancak ona nasıl tepki vereceğinizi değiştirebilirsiniz. Stresi yönetmenize yardımcı olmak için şu anda deneyebileceğiniz şeyler arıyorsanız, günlük yaşam tarzınıza bazı stres yönetimi tekniklerini dahil etmeyi deneyin. Meditasyon, rehberli imgeleme, derin nefes alma, yoga ve günlük kaydı gibi stres giderme yöntemlerini denemenizi öneririz.

Düzenli bir cilt bakım rutini oluşturun

Stres yönetimi önemlidir ama düzenli cilt bakımı da öyle değil mi? Başlamak biraz ezici olmaktan daha fazlası olabilir. Piyasada mükemmel bir cilt vaat eden ve gerçekten özel sorunlara yardımcı olduğunu iddia eden o kadar çok ürün var ki, ama gerçekte ne işe yarıyor?

Gerçek şu ki, tek bir cevap yok ve genel tavsiye, herkesin cildinin farklı olduğu gerçeğini açıklamaz. Elbette kendi araştırmanızı yapabilirsiniz, ancak başlamak için en iyi yer dermatoloğunuzdur. Bir profesyonel, cilt tipinizi ve ihtiyaçlarınızı değerlendirmenize ve bu bilgileri kişiselleştirilmiş bir rutin planlamak için kullanmanıza yardımcı olabilir.

Stres kırılmaları ve diğer cilt sorunları hakkında doktorunuza danışın.

Strese bağlı olası bir cilt sorunu hakkında sorularınız veya endişeleriniz mi var? Durumunuzu değerlendirebilecek, tedavi seçenekleri önerebilecek veya sizi bir dermatoloğa yönlendirebilecek birinci basamak doktorunuzla bir randevu ayarlayın. Tavsiyeye ihtiyacınız yoksa, doğrudan bir dermatologdan randevu almak için de arayabilirsiniz.

Hemen bakım mı arıyorsunuz? 7/24 sanal bakım alın virtuwell için görülebileceğiniz çevrimiçi klinik çeşitli cilt koşullarıakne, sedef hastalığı, döküntüler ve daha fazlası gibi.


Kaynak : https://www.healthpartners.com/blog/stress-and-skin/

SMM Panel Viski Fiyatları Geçici Mail pdf indir pdf kitap indir ilahi sözleri 1984 pdf türkçe pdf minecraft premium satın al ilahi sözleri Selçuk Sport Apk İndir