Turunçgillerde ihracatın artması için üretim sezonunun uzatılabilir

19 Ocak 2021 - 04:45

Turunçgillerde ihracatın artması için üretim sezonunun uzatılabilir

Turunçgillerde ihracatın artması için üretim sezonunun uzatılabilir
Son Güncelleme :

14 Ocak 2021 - 7:38

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan “Turunçgiller Ürün Raporu”na göre, Türkiye, dünya turunçgil ihracatında önemli bir yere sahip bulunuyor. Benzer ürünlerden bir adım öne geçmek için her ülkenin ekonomik, demografik, sosyal ve kültürel yapısı incelenerek farklılaştırılmış pazar stratejileri kullanılıyor. Bu kapsamda, internet reklamlarına daha fazla önem verilerek, daha fazla tüketiciye ulaşım sağlanabiliyor. Portakal üretiminde ve ihracatında önemli bir yere sahip Türkiye, az da olsa bu ürünün ithalatını da yapıyor. İthalat, iklim koşulları nedeniyle üründe azalma, üretim maliyetlerinde artış, portakalın değerlendirilmesinde ve pazarlanmasındaki sorunlar (özellikle alt yapı sorunu muhafazası, taşıma, sınıflandırma gibi) yaşanması, üretimin dağınık ve küçük işletmelerin elinde olması gibi nedenlerle yapılabiliyor. Türkiye, turunçgil ithalatını çoğunlukla meyve suyu sanayisi için gerçekleştiriyor. Ülkede, ürünlerin boylama ve standardizasyonunda ihracata uygun olmayan ürünler ile depolama, ambalajlama ve taşıma sırasında kalite kaybına uğrayan ürünlerin bir kısmı imha ediliyor. Bunun yerine ürünlerin gıda sanayisinde değerlendirilmesinin ithalatın azaltılmasında etkili olacağı değerlendiriliyor. Turunçgiller ihracatında rakip durumdaki ülkelerdeki hasat dönemi Türkiye ile çakışırken, ayrıca İspanya gibi ülkelerdeki çeşitlerin daha geniş bir hasat periyoduna yayılmış olması Türkiye’nin uluslararası pazarlardaki rekabetini olumsuz etkiliyor. Bu nedenle yıl boyu taze turunçgil meyvesi bulundurmak isteyen büyük pazarlama şirketlerinin istekleri doğrultusunda ülkede özellikle mandarin, portakal ve limon gibi türlerde üretim sezonunun erkenci ve geççi çeşitlerle uzatılması, verimli ve daha kaliteli meyve oluşturan yeni çeşitlerle pazarların korunması ve genişletilmesi büyük önem taşıyor. Öte yandan, Akdeniz İhracatçı Birlikleri verilerine göre, Türkiye geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 24 artışla 933 milyon 100 bin dolarlık narenciye ihracatı gerçekleştirdi. Turunçgil ihracatı, aynı dönemde yüzde 12 artışla 1 milyar 802 milyon 96 bin kilogram oldu. En fazla narenciye ihracatı yapılan ülkeler ise sırasıyla Rusya, Irak, Ukrayna ve Romanya oldu. Turunçgillerde ihracatın artması için üretim sezonunun uzatılabilir #3

EN ÇOK KAZANANLAR

  • ACSEL20.46 10.00%
  • PSDTC37.40 10.00%
  • POLTK529.20 10.00%
  • YGYO1.98 10.00%
  • EPLAS37.40 10.00%

EN ÇOK KAYBEDENLER

  • PEGYO1.63 -25.57%
  • TDGYO8.79 -7.38%
  • SILVR9.42 -6.45%
  • GUSGR6.14 -4.81%
  • PINSU8.51 -4.27%

EN ÇOK İŞLEM GÖRENLER

  • KRDMD7.27 9.98%
  • DOHOL3.59 3.76%
  • KOZAL118.20 1.81%
  • GARAN10.13 1.10%
  • SISE7.80 -0.26%

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

DÖVİZ KURU

BIST100 1.556.77 % 2,12
DOLAR 7.4842 % 0,07
EURO 9.0483 % 0,10
BITCOIN 36.598.23 % 1,00
ÇEYREK ALTIN 723.59 % 0,15
GRAM ALTIN 443.83 % 0,18